Dimecres passat, després de que es fera públic el tancament de la ràdio televisió pública, Compromís per Godella presentà una moció de rebuig al seu tancament.

La posada en marxa de la Ràdio Televisió Valenciana (RTVV), les primeres ràdio i televisió públiques estrictament valencianes, a l’any 1989, va representar una oportunitat històrica per tal de dotar al País Valencià d’una eina fonamental que fomentara la nostra llengua i la nostra cultura, que oferira un servei públic bàsic a la ciutadania i un mitjà informatiu plural i proper. Canal 9 i Ràdio 9 naixien amb aquesta voluntat legal i amb unes expectatives molt altes.

RTVV pretenia ser el mitjà de comunicació propi dels valencians i les valencianes, i des d’on poder infromar a la ciutadania de la seua realitat més propera, dels municipis, comarques i a l’hora de la resta del mòn.

Un del eixos centrals que donaven sentit a la creació d’una televisió pròpia, fou la projecció de la nostra llengua, cultura i tradicions, la difusió del nostre patrimoni natural , cultural, musical, gastronòmic, turístic, i alhora convertir-se en el motor de la indústria audiovisual valenciana.

Tindre una RTVV pròpia suposava un pas més en afermar l’autogovern dels valencians i donar un suport directe a les nostres senyes d’identitat. Així, en la Llei de creació del 1984 s’avalava esta decisió d’avançar en la consolidació autonòmica i la presa de consciència en la diferenciació com a poble, sent necessari la creació d’uns mitjans públics de comunicació social com a mostra inequívoca de la capacitat d’un poble d’avançar en els seu desenvolupament cultural propi.

La Plataforma “Sí a RTVV, la nostra”, creada en 2012 per diverses persones i entitats del sector audiovisual valencià, arran de la “Declaració de Burjassot”, va manifestar els principis que defensen una ràdio i televisió valenciana viable com a servei públic fonamental per a la defensa i l’ús de la nostra llengua, el coneixement de la realitat territorial i cultural valenciana i la cohesió social.

La gestió política, però, de la nostra televisió pública, no ha estat encertada i les diferents direccions al llarg del temps l’han conduit a una quebra econòmica, d’audiència i de credibilitat. Molta gent va acabar deixant de costat Canal 9, per inútil, per parcial i poc atractiva; sempre, però, quedava l’esperança que allò que s’havia pervertit des d’una gestió poc adequada es poguera revertir amb un nou model centrat en els objectius fundacionals de RTVV.

El 9 de febrer de 2013, amb un forat econòmic brutal i uns índex d’audiència ínfims del 4%, el Consell va culminar un expedient de regulació de l’ocupació que va afectar a 1.183 treballadors i treballadores de RTVV. Un procés desautoritzat pels tribunals i que atempta fins i tot als drets fonamentals dels treballadors i treballadores. Sentència que ara vol utilitzar el Consell com a element per dur endavant el tancament d’una entitat que, segons els professionals dels mitjans audiovisuals és viable i necessària.

En atenció a aquestes consideracions, i a proposta del Grup Municipal de Compromís, el Ple de l’Ajuntament de Godella acordaria
manifestar el rebuig absolut de la corporació a la decisió del Consell de tancar RTVV, donar ple suport als treballadors i les treballadores de RTVV i per últim instar al Consell a cercar alternatives de viabilitat per al manteniment d’una ràdio i televisió pública valenciana, propera, plural i imparcial com a servei públic fonamental per a al defensa i l’ús de la nostra llengua, el coneixement de la realitat territorial, cultural i de cohesió social.