Imatge

Amb motiu del Dia Internacional contra la Violència de Gènere (25 de novembre), la Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Godella, en col·laboració amb associacions del municipi, ha organitzat, del 17 de novembre al 4 de desembre, diferents activitats amb un objectiu comú: denunciar i conscienciar socialment del preocupant nombre de casos de violència de gènere, que cada any afeca milers de dones en el nostre país.

La inauguració de les Jornades per l’Eradicació de la Violència de Gènere tindrà lloc dilluns 17 de novembre, a les 19 h, al Centre Cultural Xicranda, amb la participació de la regidora d’Igualtat, Rosa Barat Broseta, i Eva Sanchis i Bargues, alcaldessa de Godella. Per a l’obertura s’ha previst una lectura de poemes de dones i la inauguració de l’exposició Mestres del pinzell, dones pintores del segle XIX, organitzada per l’Aula Violeta de l’associació Dones en Acció.

valencianoDiptico_Página_2

El dijous 20 de novembre, a les 19 h, serà entrevistada, en el programa BIM Ràdio de Ràdio Godella (98.0FM), Mayte Beguiristain, crítica d’art i professora d’estètica i teoria de les arts de la Facultat de Filosofia de la Universitat de València. El 26 de novembre, a les 18 h, la periodista Paqui Méndez presentarà, al saló d’actes de Villa Teresita, els curtmetratges guanyadors del certamen Curtmetratges per la igualtat, que enguany celebra la vuitena edició i els premis de la qual han sigut obtinguts pels curts Ella soy yo (Anneli Ström), Se dice poeta (Sofia Castañon) i En el séptimo día (Michael Raphan), a més del premi de l’IVAC al curtmetratge Un lugar mejor (Marisa Crespo / Moisés Romera). El divendres 28, a les 11 h, es col·locarà una taula de divulgació al mercat de Godella. El mateix dia, a les 20 h, el cor de dones A cau d’orella oferirà un recital al Centre Cultural Villa Eugenia.

El 25 de novembre, Dia Internacional contra la Violència de Gènere, la psicòloga Raquel Barletta impartirà un taller obert d’apoderament femení, a les 10 h, a l’aula 3 de Villa Teresita. El mateix dia, a les 12 h, hi ha convocada una concentració i lectura pública als jardins de Villa Teresita i, a les 19.30 h, a València, la manifestació contra la violència de gènere, convocada per la Plataforma Feminista de València, amb eixida des de la plaça del Parterre, a la qual se sumaran associacions i veïnat del municipi.

Les Jornades conclouran el 4 de desembre, a les 19.30 h, al saló d’actes de Villa Teresita, amb la representació, per part del grup de teatre de l’EPA, de Golpe a golpe (y sin embargo te quiero), dirigida per José Vicente Domínguez García.

Com cada any, diverses entitats han col·laborat en l’organització d’aquestes Jornades: Associació Iris, Amants de la Pintura; Amas de Casa Tyrius; Qualitat de Vida i Colombaires de Godella, a més de l’Institut comarcal, Ràdio Godella i el Teatre de l’EPA.

Per descarrega-vos el díptic: http://www.godella.es/va/sites/godella.portalesmunicipales.es/files/valencianoDiptico.pdf