Compromís i Podemos han presentat esta vesprada a València el manifest ‘És el Moment’, per impulsar un acord pel canvi de cara a les pròximes eleccions generals del 20 de desembre.

Segons es recull en este acord “les condicions per al canvi estan donades. Però este no és ni inevitable ni irreversible. El 24 de maig vam fer un primer pas que ja està donant fruits; ara toca tancar este cicle electoral articulant l’espai democràtic que és socialment majoritari”.

Per a Compromís i Podemos “este acord assenta unes bases sòlides per a construir eines capaces de materialitzar les demandes de la gent. És un acord inèdit al representar una gran aliança de futur entre organitzacions, partits, sindicats, moviments socials, plataformes i ciutadania”.

La intenció de l’acord pel canvi ‘És el Moment’ és arreplegar un ample nombre de signatures per evidenciar què les persones que donen el seu suport tenen un mateix projecte de futur per a la societat valenciana. “Venim de llocs molt diferents i en el passat hem votat a partits diversos, però ara ens uneix una idea forta: un projecte de país per a tots i totes, oposat a la societat de privilegiats que els que governaven la Generalitat i encara governen l’Estat volen”.

Per facilitar que la ciutadania done suport a l’acord pel canvi s’ha habilitat una web eselmoment.com en què es pot llegir i signar el manifest.

Disseny de Xavier Mariscal

L’artista valencià Xavier Mariscal ha dissenyant de manera altruista el logo d’És el Moment, sumant-se així al suport de la societat civil a este acord impulsat per Compromís i Podemos.

El manifest també recull com a eixos bàsics que la voluntat d’una majoria de valencians passa ara per “recuperar i ampliar l’Estat del Benestar equiparant-lo als nivells europeus. Rescatar la democràcia per què mai més les polítiques que ens afecten estiguen decidides per elits que no es presenten a les eleccions. Impulsar la transparència, la participació i la honestedat en el funcionament de les institucions, desterrant la corrupció, el nepotisme i el balafiament. Garantir els drets socials per a que totes les persones tinguen cobertes les necessitats bàsiques i puguen accedir a les mateixes oportunitats de futur. Impulsar polítiques efectives d’igualtat, que combaten l’exclusió social i eliminen qualsevol discriminació de gènere. Adoptar la sostenibilitat com a principi rector de la societat, l’economia i el medi ambient”.