semprealtall400

L’acte, emmarcat dins del cicle de música folk en valencià programat per la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Godella, serà coronat amb un concert del cantador local Josep Aparicio, Apa.

Sempre Al Tall és un biopic –dramatització cinematogràfica de la biografia del grup– en el seu comiat dels escenaris. La cinta arreplega els últims assajos, trobades, concerts i homenatges de la formació. Presenta de primera mà les reaccions i repercussions que va comportar l’anunci de la seua retirada i planteja el futur de la música valenciana després de la seua desaparició com a formació en actiu. Al mateix temps, repassa el component reivindicatiu i polític del grup que va anunciar la seua dissolució al setembre de 2013 i va commoure el panorama cultural valencià. Després de 40 anys de carrera artística se n’anava el referent de la música folk valenciana i símbol de la reivindicació lingüística i cultural.

La formació nascuda en 1975 és considerada la responsable d’haver rescatat i restituït el cant popular valencià, dotar-lo de prestigi i situar-lo en el marc més ampli de la música mediterrània; d’haver divulgat un patrimoni musical que d’una altra manera haguera desaparegut, i d’haver-lo consagrat com a gènere modern a partir del cual s’han desenvolupat tot un grapat de formacions i grups musicals que avui conviuen en la rica escena musical valenciana.

Apa, per la seua banda, és actualment un dels referents indiscutibles de la música folk valenciana. Tota una vida dedicada a promocionar la cançó tradicional i a ensenyar-la, l’artista godellense aprofitarà l’ocasió per a presentar davant el seu públic, els seus veïns, alguns dels temes nous que incorporarà en el seu pròxim disc.

L’espectacle començarà a les 20 hores i l’entrada serà gratuïta