Ahir, 20 d’abril, fou un dia històric per a les ràdios locals del País Valencià i també, per suposat, per a Ràdio Godella. La seu de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP), a València, va acollir l’acte de creació de la Xarxa d’Emissores Municipals Valencianes (XEMV).

La reunió va ser presidida pel secretari autonòmic de comunicació José María Vidal, i pel secretari general de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, Vicent Gil, que ficaren l’accent en el fet que aquesta Xarxa naix amb l’objectiu de visibilitzar, vertebrar, dinamitzar i potenciar la informació de proximitat.

Ràdio Godella s’hi va sumar amb convenciment a aquesta iniciativa, que enfortirà el paper de les emissores de poble al País Valencià. El regidor de Comunicació de l’Ajuntament de Godella, Francesc Aràndiga, valorà la creació d’aquest nou ens de forma «molt positiva, ja que servirà per sumar esforços i coordinar conjuntament totes aquestes ràdios que, fins ara, actuaven de forma individual. Amb la Xarxa tindrem més possibilitats per oferir una programació continua i de qualitat, en col·laboració amb les altres emissores que formen l’organització».

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies posa a disposició de la nova XEMV personal propi de l’ens municipalista valencià, així com assistència tècnica i l’organització de cursos i jornades de formació. Segons han indicat des de la pròpia FVMP, ells no assumeixen cap tipus de finançament, encara que sí que s’obre la possibilitat de signar futurs convenis amb altres institucions públiques per a enfortir la XEMV.

En total són unes 30 emissores que sumen un planter conjunt d’uns 100 treballadors. Jordi Coll, coordinador de Ràdio Godella, qualificà aquest dia com a «històric», doncs «després de quasi 20 anys de travessia pel desert sembla que per fi algú fa un poc de cas a les ràdios de proximitat. Hem fet molt de treball durant tot aquest temps i és molt important que ens facen cas des de les altes instàncies», digué.

La presentació oficial, on s’espera l’assistència dels alcaldes i alcaldesses de tots els municipis implicats al projecte, i del President de la Generalitat, Ximo Puig, està prevista per a principis de maig.