Des del darrer mes de maig, Santiago Garfella Gil és el nou intendent en cap de la Policia Local de Godella, i ha arribat a aquest càrrec amb el ferm objectiu d’apostar per una policia de proximitat integrada plenament dins del teixit social del poble.

Alguns dels canvis que ha introduït durant les primeres setmanes és la patrulla a peu pels carrers dels municipi, una major presència policial per dissuadir el número de possibles delictes i ajudar en tasques de regulació del tràfic -especialment en l’entrada i eixida dels col·legis-, una campanya de conscienciació de tinència d’animals de companyia, o l’obertura de nous canals de comunicació amb la ciutadania com són les xarxes socials.

Aquest projecte de proximitat es vol enfocar a una major i millor relació amb els diferents agents locals, com ara associacions de veïns o comerciants, col·legis i col·lectius de veïns i veïnes, amb l’objectiu de millorar la percepció que la ciutadania te de la Policia Local.

D’altra banda, Garfella pretén realitzar distints tipus de formació per tal que els membres del cos milloren les seues habilitats i coneixement en temes com la violència masclista, el bullying i cyberbullying, la prevenció d’estafes o la conscienciació sobre la tinència de gossos i les seues normes de comportament. També es vol col·laborar amb els Serveis Socials de l’Ajuntament per prestar ajuda en conflictes com el racisme, la xenofòbia o conflictes d’igualtat entre dones i homes.

A més, s’està treballant en la legalització i posta en marxa d’una unitat canina, que ajudaria en tasques de recerca de drogues o de millora de l’autoestima de dones en risc de maltractament, entre d’altres.

Per últim, altre dels aspectes en que es vol incidir és en la millora de la comunicació amb la ciutadania. Amb aquest objectiu, s’ha obert una pàgina de Facebook de la Policia Local de Godella on es donarà informació útil i d’interès per als veïns i veïnes del poble, i servirà de canal de comunicació per a qualsevol tema relacionat amb el cos i les seues funcions.

Perfil professional

Santiago Garfella Gil és llicenciat en criminologia per la Universitat de València. Va aprovar la plaça de policia el 1993. Entre d’altres llocs, ha treballat a Vilanova de Castelló com a inspector en cap, i a Xiriveia impulsant un projecte de policia de proximitat.

D’altra banda, Garfella ha sigut docent a l’Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE). També ha donat classes de Dret Penal i Dones en l’EVES (Escola Valenciana d’Estudis de la Salud), i ha col·laborat en diferents cursos per a la Diputació, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i Ajuntaments.

Per últim, cal assenyalar que Santiago Garfella va estar condecorat amb la Creu al Mèrit Policial amb Distintiu Roig, que és una distinció que es dóna per un acte de servei extraordinari. En aquest cas, fou una intervenció a un atracament on va sofrir alguna lesió.