Ja ha començat a funcionar la nova plataforma de votació telemàtica (http://participa.godella.es/) per tal que els veïns i veïnes de Godella puguen formar part del procés de selecció dels projectes a que aniran destinats els pressupostos participatius d’enguany.

Després d’haver rebut les distintes propostes per part de la ciutadania a les assemblees temàtica i de barris, s’obri ara una primera fase de votació fins el 24 de juny per triar, d’entre totes, les huit que els ciutadans consideren més adients. A la web es pot llegir una breu descripció de cadascuna d’elles i mirar el vídeo amb l’explicació que el veí o veïna va fer quan la va presentar a les assemblees.

Aquestes huit propostes seran avaluades pels tècnics de l’Ajuntament entre el 25 de juny i el 14 de juliol. Amb l’informe sobre la seua viabilitat econòmica, hi haurà una segona votació final entre el 15 i el 30 de juliol, d’on eixiran els projectes que finalment s’executaran amb els 40.000€ amb que estan dotats aquests pressupostos participatius.

La regidora de l’àrea, Tatiana Prades, ha destacat que es tracta d’un procés de votació «molt senzill». Les persones empadronades a Godella i majors d’edat que vulguen participar hauran de registrar-se amb el seu nom, cognoms i DNI. «Amb aquest sistema s’estem adreçant a una població de 10.522 persones, pel que esperem multiplicar la participació que hi havia anys anteriors», recalca la regidora.

«Ha estat un treball molt intens perquè s’ha hagut de crear la plataforma en un espai molt curt de temps, però pensem que és una ferrament molt útil i que la farem servir molt per a moltes consultes que volem fer a la ciutadania, no només per als pressupostos participatius. A partir d’ara, la gent podrà implicar-se molt més al seu Ajuntament», ha afegit Prades. «Amb aquest nou procés de votació telemàtica, estem convençuts que el procés de participació ciutadana serà molt més ampli i molt més il·lusionant», ha conclòs la regidora.