El darrer dissabte 2 de desembre es va celebrar al centre d’art Vila Eugènia una jornada formativa dirigida a les associacions de Godella i organitzada per la regidoria de Participació Ciutadana.

Després de detectar les necessitats de les associacions del poble, des de la regidoria es va decidir contactar amb professionals amb experiència a aquest l’àmbit per impartir una formació que es centrà, sobretot, en la part econòmica i financera, és a dir, com justificar les subvencions, signatures de convenis, etc.

La regidora de Participació Ciutadana, Tatiana Prades, va comentar que aquesta fou «una experiència molt positiva, perquè algunes associacions es van donar a conèixer a les altres i tots es posaren cara». Prades destacà que «Godella compta amb un teixit associatiu molt gran, i aquesta jornada va servir per fomentar la col·laboració entre les distintes entitats, no només a nivell de participació, sinó també pel que fa a l’organització d’activitats».

En definitiva, «fou un dia molt profitós, i així ens ho han transmet molts dels participants, que digueren estar molt contents de la inversió de temps que feren per tot el que pogueren aprendre», sentencià Prades.

Durant el matí es realitzaren diverses dinàmiques de grup, i per la vesprada hi hagué una part teòrica més enfocada a l’aspecte econòmic i financer. En total, participaren unes 30 persones de les següents associacions: penya Blafexats, penya Pebreretes, penya Tot per l’aire, Juniors Som Rent, associació de Comerciants, falla Sant Sebastià, falla Doctor Valls, falla Doctor Cabo, AMPA del CEIP Barranquet, Criterio 21, Catacumba, Bostezo i A cada lluna.