«No és un 8 de març qualsevol». Ho han repetit una i altra vegada la regidora d’Igualtat, Teresa Bueso, i l’alcaldessa de Godella, Eva Sanchis, en l’acte institucional que ha tingut lloc aquest matí a la porta de l’Ajuntament.

I és que enguany, el Dia Internacional de les Dones ha congregat a les portes de l’Ajuntament a un gran nombre de persones. Associacions de dones com les Tyrius, Qualitat de Vida i A cada lluna, els escolars dels centres Barranquet i Cervantes, les usuàries de la residència La Saleta, integrants del grup de danses El Poblet, comerciants, alumnat del taller de teatre de l’EPA, polítics, personal de l’Ajuntament i moltíssimes veïnes i veïns del poble han participat d’aquest acte i de totes les altres propostes organitzades des de la regidoria d’Igualtat per a la Setmana de les Dones.

Amb un ambient festiu i reivindicatiu, s’han llegit textos i poemes per la igualtat, així com la moció que en aquesta mateixa línia fou aprovada per unanimitat al darrer ple de febrer. A més, les treballadores de l’Ajuntament que han recolzat la vaga han demanat que el sou que se les descompta siga ingressat en la partida d’Igualtat, amb l’objectiu de contractar una tècnica per a aquesta àrea.

La Setmana de les Dones continuarà el dilluns 12 de març, amb el ja tradicional playback de l’associació de dones per la Qualitat de Vida; i finalitzarà el dimarts 13 amb l’acte “Veus, paper i llapis: Dones que escriuen”, on tindrem a escriptores de la talla de Amparo Romero, Carmen Arnau, Dori Palencia, Carmen Botello, Elena Casero, Josepa Montagut, Rosa Pastor, o Elena Gisbert, entre d’altres. La regidora d’Igualtat, Teresa Bueso, presentarà l’acte, que estarà moderat per Elena Lanzarote.

Bueso, ha animat a tots els sectors de la població de Godella a continuar participant d’aquesta setmana reivindicativa dels drets de les dones que està sent tot un èxit.