L’Ajuntament de València ha decidit prorrogar fins al proper 5 de febrer l’exposició “El nu en l’obra d’Ignacio Pinazo”, que actualment s’exposa al Museu de l’Almodí de la ciutat, donat l’èxit de públic que està experimentant. “Estem parlant d’una gran mostra que ha despertat l’interés del públic i que comporta un gran esforç organitzatiu. Per això i per l’excepcionalitat que suposa vore a València estes obres des de l’Àrea de Cultura hem gestionat esta pròrroga”, ha explicat la regidora de l’Àrea de Cultura, Glòria Tello.
L’exposició inicialment estava prevista fins al 8 de gener, però la voluntat de l’Ajuntament de València, així com la bona disposició dels museus prestataris i de tots els col·leccionistes particulars, ha permés que els valencians i les valencianes puguen gaudir d’esta mostra durant un altre mes.
Dins dels actes de celebració de l’Any Pinazo, l’Ajuntament col·labora amb l’efemèride amb un repàs a l’obra del pintor de Godella on el cos humà és protagonista. L’estudi del cos humà i el nu com la seua expressió natural formen part de l’aprenentatge de tot artista, bé servint-se de models reals o escultòrics. Quan Pinazo va a Roma en 1874 i després, en 1876, com a pensionat de la Diputació de València, comença a treballar amb afany al voltant de l’estudi del cos nu en les acadèmies i centres a què acudeix per a completar i perfeccionar la seua formació amb un coneixement més profund de la figura humana.
Són prou abundants les acadèmies masculines que realitza, encara que després en els seus llenços els personatges nus són principalment dones i xiquets, perquè eren més acceptats per la moral imperant.
El nu era, per tant, un exercici obligat que reflectia el grau de perfecció i maduresa de l’artista. Pinazo té una visió naturalista i biològica de la representació del ser humà que es projecta en els seus nus i acadèmies. Atès el seu mètode minuciós i analític per desenvolupar els seus treballs, el tema del nu pren entitat en els múltiples esbossos i estudis que realitza.