A les 20 hores del 21 de juny, Salvador Soler, va presidir el seu últim Ple de la legislatura. La secretària de l’Ajuntament va donar lectura a la renúncia del que ha sigut l’alcalde de Godella els últims 6 anys. Una renúncia que és “conseqüència del pacte de govern” que van signar les forces de progrés fa 2 anys per a evitar que la dreta s’alçara amb el poder en la localitat. Dissabte que ve, 29 de juny, a les 13 hores, Josep Manel San Félix (EU), serà triat nou alcalde i, dins d’un any, la portaveu de Bloc-Compromís, Eva Sanchis, li prendrà el relleu.
Soler continuarà amb les seues responsabilitats al capdavant d’Hisenda, Contractació de Serveis i Subministraments i l’Oficina d’Ús i Promoció del Valencià. Per la seua banda, San Félix, mantindrà Joventut i Biblioteca i es farà càrrec de Serveis Municipals en passar a ser l’únic regidor alliberat de l’Ajuntament.

Vos deixem el discurs que va fer Eva Sanchis en el Ple

Moltes gràcies Voro per la teua dedicació durant estos anys que has ostentat l’alcaldia. Gràcies també per haver acceptat que, quan un grup no té la majoria absoluta suficient per a governar en solitari i ho ha de fer amb la resta de partits que han tret també la seua representació, no només s’han de compartir les àrees de govern si no també la màxima responsabilitat que recau en l’alcaldia.

Totes les persones que ens presentem com a candidates hem de poder tindre l’oportunitat de demostrar les nostres capacitats per a exercir la major de les responsabilitats l’alcaldia.

Si fem una mirada retrospectiva, no hem d’oblidar que el teu partit durant la legislatura 1999-2003, amb Enric Bargues, va ostentar l’alcaldia del nostre poble on a més tu i jo coincidirem de regidors d’aquell govern tu d’educació i jo de activitats econòmiques i medi ambient. A partir de la legislatura 2007-2011, mes els dos últims anys que hui finalitzem, has estat la màxima representació del nostre poble i sempre amb el recolzament del meu partit, el Bloc-Compromís.

Ara, i donat que la gent ha manifestat a les urnes que el bipartidisme no es bo per a Godella, altres partits tindrem l’oportunitat de demostrar quina es la nostra manera de fer política no sòls en l’oposició sino en el govern, des de les regidories en les quals treballem i des de l’Alcaldia.

Encara que tots hem de tenir memòria històrica jo ara voldria centrar-me en estos dos anys que son els que he viscut en primera persona i realment crec que com a grup de govern ens podem sentir satisfets de la feina feta, per supost que hi ha moltes coses millorables, però també molts encerts que son fruit del treball en conjunt i per supost de l’iniciativa de cada regidor o regidora a la seua àrea.

Encara que ara deixes de ser alcalde estic segura que el dilluns continuarem comptant amb tu com a regidor i la teua llarga experiència serà molt important per resoldres els problemes que de segur vindran.

Amb la greu situació econòmica per la qual ens estan fent passar crec que estem siguent uns bons gestors i que estem treballant de valent per mantindre els serveis públics i la qualitat de vida en Godella siguent molt eficients i fent un bon ús dels diners públics.

Ara més que mai cal imaginació i cal molt però molt de treball per part dels gestors públics i crec que estem demostrat que imaginació i treball no ens falta i el fruit d’eixe esforç esperem que redunde en els nostres ciutadans i ciutadanes.”