El projecte de comerç de productes saludables i sense intermediaris que Godella va engegar fa cinc anys continua arreplegant reconeixements d’entitats i institucions per la seua labor social i econòmica en pro de la conservació de l’horta i dels agricultors. L’últim a sumar-se a valorar els beneficis del Mercat de Venda Directa de Godella després de la Universitat de València i la Diputació va ser El Periódico de Aquí. El gratuït quinzenal de l’Horta Nord, dirigit pel periodista Pere Valenciano, va premiar el projecte, en la seua segona gala anual celebrada en el Huerto de Santa María del Puig davant tots els alcaldes de la comarca. L’alcaldessa Eva Sanchis va lliurar el guardó a la regidora de Medi Ambient, Lola Sánchez.

Imatge

«Promocionem l’activitat comercial mitjançant la creació d’un nou recurs complementari del comerç tradicional de Godella –va explicar Sánchez– però també cobreix una demanda específica de la població local i de la comarca que consisteix en l’accés directe a productes agrícoles de l’horta frescos i amb garantia de qualitat. I, finalment, pretén ser un factor de conservació de l’horta i del seu paisatge mitjançant la creació de noves vies d’ingrés per als agricultors locals».

El Mercat va despertar l’interès d’alguns dels representants presents en l’esdeveniment que van sol·licitar a la responsable de l’Àrea informació sobre el projecte. A més del Mercat de Venda Directa, també van ser premiats Lladró, Fartons Polo, Trofeus Nadal, Caixa Popular, les Jornades Gastronòmiques del Puig, L’Horta Viva, Pactem Nord, el Projecte Cangurs de l’Associació de Veïns de Lauri Volpi i el Grup de Treball Machado 75 de Rocafort, entre altres.