andorra

La tercera ciutat amb la qual Godella intentarà mantenir una relació d’agermanament oficial serà l’andorrana localitat d’Encamp. Es tracta d’una parròquia de similars característiques a les de Godella, amb una mica més de 13.000 habitants, situada a 1.300 metres sobre el nivell del mar. Dimats passat, una delegació de persones de Godella –encapçalada per l’alcaldessa, Eva Sanchis, i pel regidor de l’Àrea, Francesc Aràndiga– va visitar la localitat del Principat. Amb ells, la presidenta del Comitè d’Agermanament de Godella, Rosa Estellés, i Enrique Rodríguez Bronchú van ser rebuts pel cònsol major, Jordi Mas, i per persones membres del Comitè d’Agermanament d’Encamp.

Dels sis pobles que anteriorment formaven la parròquia (Encamp, Tremat, Mosquera, Els Bons, Vila i el Pas de la Casa), només aquests dos últims han quedat actualment diferenciats del nucli principal.

Vila està situat a uns pocs quilòmetres del nucli principal i el Pas de la Casa és el poble fronterer amb França i únic accés directe per carretera (25 km entre Encamp i el Pas de la Casa). Juntament amb Encamp, Grau Roig, Canillo, el Tarter i Soldeu formen l’estació d’esquí més extensa dels Pirineus, Grandvalira.

«Les expectatives són excel·lents encara que hem considerat que, tenint en compte que les eleccions d’Encamp tindran lloc al novembre, no era recomanable tancar un acord d’agermanament en aquest moment per a no condicionar una possible relació d’estabilitat», va comentar el regidor d’Agermanament godellenc qui, no obstant això, sí va reconèixer que s’havia obert la possibilitat d’iniciar certs intercanvis pilot sense un conveni previ.

Els intercanvis amb Noisy-le-Roi i Bailly s’han consolidat en els dos sentits i multitud de col·lectius culturals, entitats esportives, sectors artístics i institucionals s’han beneficiat d’aquesta relació.