Fins al 31 de maig, més de 1.300 òptiques de tot Espanya faran proves visuals, a xiquets i xiquetes d’entre 6 i 12 anys, per avaluar si presenten problemes en la visió que puguen estar afectant el seu rendiment escolar. Els responsables de l’associació asseguren que «les dades recollides serviran per a crear el primer estudi d’àmbit nacional sobre l’estat de salut visual infantil; actualment s’estima que un de cada tres casos de fracàs escolar està associat a una mala visió». Les persones interessades poden acudir al Centre Òptic Zas Visión de Godella. El col·lectiu Visió i Vida, impulsor de la campanya, convida «a tots els pares i totes les mares que porten els fills i les filles perquè se’ls sotmeta a una prova, que no tindrà cap cost econòmic per a les famílies». D’aquesta manera, afirmen que «es podran detectar i corregir molts problemes, perquè els xiquets i les xiquetes puguen rendir per complet en l’àmbit acadèmic».