L’Ajuntament informa que l’enderrocament de la casa i terrenys ocupats per La Figa Tendra (entitat que no figura al registre d’associacions de Godella) ha estat executat per l’empresa propietària dels terrenys. Des de l’Ajuntament no hem ordenat cap enderrocament. Per acord de la Junta de Govern Local, en compliment de la legalitat, varem autoritzat per unanimitat la llicència d’enderrocament, sol·licitada per la propietat al tractar-se d’una casa particular que no està protegida.

Les persones representants de La Figa Tendra s’han reunit amb totes aquelles persones de l’Ajuntament amb qui ho ha sol·licitat: Alcaldessa, regidor de joventut… i se’ls va posar a la seua disposició les instal·lacions i infraestructures municipals, així com se’ls va oferir la possibilitat de col·laborar en la programació de les activitats de Joventut perquè reconeguem el treball que fan, però com Ajuntament no podem compartir el fet de fer-ho al marge de la legalitat.

El darrer dilluns 3 d’abril, davant la seua concentració a les portes de l’Ajuntament varen rebre de part de l’Alcaldessa i del regidor d’Obres totes les explicacions que varen demanar.

Els expedients tramitats per les infraccions comeses i el de llicència d’enderrocament sempre han estat a la seua disposició, com estan a disposició de la ciutadania tots els expedients en matèria urbanística.

Lamentem que des d’este grup no s’hagen utilitzat els canals de participació, que este poble te establerts des de fa molts anys, per a expresar les seues demandes. Hem de tractar entre tots i totes de donar resposta a totes les necessitats de la nostra ciutadania i de fer que els sols, les vivendes i els camps estiguen en ús, i ho hem de fer des de la legalitat com a Ajuntament. I si volem canviar la legalitat seria molt millor que ho férem de la mà, la ciutadania i els seus representant democràticament triats.

Entrar a desqualificar -com així ho han fet algunes persones de La Figa Tendra a alguns polítics municipals per complir la legalitat-, i tractar de desprestigiar als representants lliurement triats, amb acusacions falses només fa afeblir la democràcia que tant ens ha costat aconseguir. Es pot criticar la gestió municipal però no mentir, ni insultar, ni pretendre que l’Ajuntament incomplisca la legalitat.

Des d’aquest grup de Govern continuem oberts a buscar alternatives per als conflictes que vagen sorgint al nostre poble però sempre des de la tolerància i el respecte.

RELACIÓ DE FETS

En data 17 de març de 2016 davant de les denúncies d’alguns veïns la policia local de Godella es persona en la parcel·la 33 del polígon 6 de Godella i comprova que s’estaven fent festes amb excés de sorolls i sense les llicències oportunes, així com que també s’estaven realitzant obres sense demanar la corresponent llicència. De totes estes activitats es declara responsable l’entitat “Associació cultural sense por”.

En data 8 d’abril de 2016 l’empresa propietària dels terrenys esmentats, Promociones CAGISA S.L, va presentar escrit a l’Ajuntament informant que ells no havien concedit autorització a cap entitat per a desenvolupar cap activitat als terrenys de la seua propietat, que anava a procedir a denunciar els fets i que sol·licitava a l’Ajuntament que prenguera les mesures oportunes.

Per les molèsties ocasionades, i les activitats fetes sense llicència es va iniciar un expedient sancionador i de cloenda de l’activitat contra l’entitat que es va declarar responsable de l’organització dels esdeveniments, es va concedir a dita entitat un termini de 10 dies previ a la clausura de l’activitat. Les notificacions dels actes administratius a l’entitat responsable es varen fer a través de publicacions en el butlletí oficial de la província. (BOE 21 de desembre de 2016 i 13 de gener de 2017) donat que no se’ls va localitzar als domicilis designats.

El 28 de novembre de 2016 l’empresa propietària dels terrenys va sol·licitar a l’Ajuntament el desallotjament de les instal·lacions per raons de seguretat i que provisionalment es paredaren finestres i portes per a impedir l’ús dels edificis.

El 29 de novembre de 2016 l’Ajuntament de Godella, a requeriment del jutjat d’instrucció número tres de Paterna, va informar de l’estat de la tramitació dels expedients davant la denúncia presentada per la propietat, així com va aportar els informes de la policia de data, 16,17,18 i 19 de març, 2 i 3 d’abril sobre les activitats fetes sense llicència.

En data 7 de desembre de 2016 la propietat sol·licità a l’Ajuntament llicència d’enderrocament.

El dia 3 de gener de 2017 l’alcaldessa de Godella va rebre la visita de persones que en nom de “La Figa Tendra” volien informació dels procediments iniciats, de les possibilitats de legalitzar la seua activitat, de la possible col·laboració amb l’Ajuntament etc. Per part de l’alcaldia se’ls va informar que els propietaris podien enderrocar la casa, previ el tràmit oportú, perquè es tractava d’un immoble no protegit. En cas d’haver evitat aquest enderrocament legal, l’Ajuntament hagués incorregut en prevaricació. Pel que fa al possible desallotjament de les persones que ocupaven les instal·lacions se’ls va informar que es tractava d’un conflicte privat entre la propietat i ells, i que l’Ajuntament no entrava en aquest tipus de conflictes. Respecte a la possibilitat de legalitzar les activitats que estaven realitzant, se’ls va informar que no era possible, donat que estan en un sol no urbanitzable de protecció agrícola, i que en tot cas caldria una modificació del Pla General. L’alcaldessa els va oferir la possibilitat de que organitzaren les seues activitats a instal·lacions municipals. Els representants de La Figa Tendra van preguntar si l’Ajuntament podia avisar-los de quan s’anava a enderrocar i se’ls va contestar que se’ls podia informar en tot moment, com a qualsevol veí, de com anava evolucionant l’expedient, però des d’aquella visita ja no s’han tornat a posar en contacte amb l’Ajuntament.

Donat que en la sol·licitud d’enderrocament presentada per la propietat no s’aportava tota la documentació necessària se’ls va demanar en data 6 de febrer de 2017 una esmena de defectes, i varen presentar tota la documentació que faltava el 14 de febrer de 2017.

La Junta de Govern Local celebrada el 16 de març de 2017 va aprovar per unanimitat de tots els partits politics (Compromís, PSPV-PSOE,  i Esquerra Unida) concedir la llicència per a dur endavant l’enderrocament, amb els informes favorables de tots els tècnics municipals.

El 24 de març de 2017 l’empresa constructora dels terrenys va presentar un escrit sol·licitant informació a l’Ajuntament sobre l’estat en el qual es trobava l’expedient de clausura de l’activitat i el de llicència d’enderrocament.

En data 24 de març de 2017 es va registrar d’eixida la notificació a la propietat de la llicència d’enderrocament, document que va ser rebut per Promociones CAGISA S.L el 29 de març de 2017. El justificant de recepció d’aquest document va arribar a l’Ajuntament el dia 4 d’abril de 2017.

El 31 de març de 2017 la propietat va procedir a l’enderrocament de la casa.