Publicat el 30 de juny de 2020 en Llibertat i Igualtat

Representants de l’Associació de Juristes  Valencians han presentat aquest matí a les formacions integrades en el Grup de l’Esquerra Confederal (Más Madrid, En Comú-Podem, Més per Mallorca, Adelante Andalucía, Geroa Bai i Compromís) la proposta de modificació de la Constitució mitjançant la proposta de modificació tècnica de la disposició addicional segona de la Carta Magna per a reintegrar de manera efectiva el Dret propi valencià.

José Ramón Xirivella, president de l’AJV, ha reclamat que es desbloquege com més prompte millor i tramite per la via d’urgència aquesta recuperació, que va estar vigent entre 2008 i 2016 “i que permetria desenvolupar lleis civils socials pròpies que reforcen l’autogovern valencià, el que és positiu i dotaria d’agilitat el desenvolupament normatiu”.

Per part seua, el portaveu de Compromís Carles Mulet, ha agraït a l’AJV el seu “paper pedagògic entre les diferents formacions polítiques i els ha garantit el suport de Compromís en les seues reivindicacions” de cara a materialitzar una recuperació que ve avalada per segles d’història i un destacable consens social i municipal (quasi 500 ajuntaments, sindicats, associacions, col.legis professionals, acadèmics I universitaris) i que ens igualaria amb els 14 milions de ciutadans que disposen de dret civil propi, com navarresos, catalans, bascos, balears, gallecs i aragonesos.