L’IVACE Institut Valencià de Competitivitat Empresarial, ha convocat varies línies de subvencions dirigides a Comunitats d’energies renovables o comunitats energètiques, cooperatives elèctriques, cooperatives agràries, ajuntaments, i comunitats de propietaris.

L’objecte d’aquest programa és impulsar les actuacions d’instal·lacions d’energies renovables, per a la generació i autoconsum col·lectiu, d’energia elèctrica en règim de comunitats d’energies renovables.

És una bona oportunitat que les comunitats esmentades del nostre municipi, es beneficien d’estes subvencions.

SUBVENCIÓ

Actuacions subvencionables

Les actuacions susceptibles de suport són les instal·lacions d’energies renovables, per a la generació i autoconsum col·lectiu, d’energia elèctrica en règim de comunitats d’energies renovables, en qualsevol de les modalitats previstes en l’article 9 de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del sector elèctric, i en concret, les previstes en l’article 4 del Reial decret 244/2019, de 5 d’abril, pel qual es regulen les condicions administratives, tècniques i econòmiques de les modalitats de subministrament d’energia elèctrica amb autoconsum i de producció amb autoconsum. Aquestes instal·lacions podran incorporar equips de millora de gestió i optimització de les pròpies instal·lacions de generació.

Tipus d’ajuda

Subvenció a fons perdut de fins al 45% del cost subvencionable del projecte. No obstant això, la intensitat d’ajuda podrà incrementar-se en fins a 10 punts percentuals per a les ajudes a les mitjanes empreses i en fins a 20 punts percentuals per a les ajudes a les petites empreses, ajuntaments, entitats públiques i entitats i institucions sense ànim de lucre respecte de les seues activitats no econòmiques sempre que complisquen amb la condició de petita empresa.

S’estableix un màxim d’ajuda de 200.000 euros per projecte.

Costos subvencionables

•  Inversions en equips i muntatge vinculats directament a les instal·lacions d’autoconsum, en concret, sistema generador, sistema de conversió de l’energia, equip de mesura d’energia generada i, si escau, sistema d’emmagatzematge.
En el cas de les instal·lacions de biomassa/biogàs s’inclouen el sistema de producció del biogàs, gas de síntesi o sistema equivalent.
•  Obra civil estrictament necessària vinculada a la instal·lació objecte de subvenció en què el criteri de l’IVACE serà el que prevaldrà en cas de controvèrsia sobre la vinculació de l’obra civil al projecte.
•  Instal·lacions d’evacuació d’energia fins al punt de connexió.
•  Sistemes de control, telemesura, monitoratge i comunicació amb el centre de control associats a la instal·lació, incloses les proves i posada en marxa i assajos de funcionament.
•  Sistemes de gestió, control actiu i monitoratge de la demanda d’energia elèctrica d’instal·lacions consumidores proveïdes pel projecte objecte de l’ajuda que ajuden a optimitzar la gestió i producció, permetent la integració més efectiva en la xarxa, en mercats locals o en el seu ús per a autoconsum de les fonts d’energies renovables. Aquests equips hauran de ser propietat del beneficiari de l’ajuda i estar vinculats al projecte objecte de l’ajuda.
•  Costos de tramitació administrativa de les instal·lacions i inscripció en els registres d’autoconsum i de producció d’energia elèctrica, inclosos els costos dels estudis d’accés i connexió, els drets d’escomesa de generació, els impostos municipals (ICIO), i taxes d’obres, legalització i inscripció en els corresponents registres.
•  Si escau, costos de redacció de projectes, estudis de seguretat i salut i direcció d’obra, si es tracta de contractacions externes.
•  Si escau, costos de constitució de la comunitat d’energia renovable, informes jurídics previs i estudis de viabilitat de la comunitat.

Terminis

Presentació: Des del 21/03/22 fins al 29/04/22