Godella serà la seu pròxim dijous 19 de febrer de la 1ª Jornada de Vida Independent que, amb caràcter estatal i sota el títol de Resolent el laberint, analitzarà i debatrà sobre les alternatives sostenibles a la institucionalització de les persones amb diversitat funcional (discapacitat). La jornada està organitzada per la Federació de Vida Independent, una organització que reivindica i treballa pel dret individual i col·lectiu de les dones i homes amb diversitat funcional a viure de manera activa i independent, amb els suports humans (assistència personal) i tecnològics necessaris. L’activitat compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Godella, la Universitat de València i Rodem, empresa valenciana dedicada als usuaris de cadira de rodes. La inscripció a la jornada ha de fer-se enviant un correu a [email protected].

La trobada s’obrirà a les 9 del matí en el saló d’actes de Vila Teresita amb el lliurament de material i la inauguració a càrrec d’Eva Sanchis, alcaldessa de Godella. A les 10 h tindrà lloc la xarrada Assistència personal per a una vida independent, amb la participació del godeller Ismael Llorens, president de la Federació de Vida Independent, Carmen Morales, representant de Vida Independent-Andalusia, i Laura Cordero, directora tècnica de la Fundació Síndrome de Down i altres discapacitats intel·lectuals del País Basc. Posteriorment (12 h) es relataran experiències de vida independent a Espanya amb la participació de Juan José Maraña, representant de l’Oficina de Vida Independent (O.V.I.) de Galícia, Rosa Conca, presidenta de Vida Independent-Comunitat Valenciana, Coral Hortal, presidenta de Vida Independent-Andalusia, Marga Alonso, de l’O.V.I. de Barcelona, i Javier Arroyo, coordinador de l’O.V.I. de la Comunitat de Madrid. A la vesprada (17 h) serà el moment d’escoltar les propostes dels representants polítics —PP, PSOE, Compromís i Esquerra Unida—, per a finalitzar a les 19 h amb les conclusions de la jornada.
Els pilars bàsics en els quals es fonamenta la filosofia de Vida Independent són: tota vida humana té un valor; tots-es, qualsevol que siga la seua diversitat, són capaços de realitzar eleccions; les persones amb diversitat funcional ho són per la resposta de la societat a la seua diversitat física, intel·lectual i sensorial i tenen dret a exercir el control de les seues vides, i les persones amb diversitat funcional tenen dret a la plena participació en la societat. Més informació en www.federacionvi.org.

cartel jornada_godella DIN A3