L’alcaldessa de Godella, Eva Sanchis, el regidor d’Urbanisme, Fernando Oliveros, i el representant d’Esquerra Unida, Rafa Arnal, assistiren a una reunió amb el secretari autonòmic  de Medi Ambient i Canvi Climàtic de la Generalitat, Julià Àlvaro, i el director general de l’Aigua de la Generalitat, Manuel Aldeguer, per tal de parlar del projecte del barranc dels Frares per a la prevenció d’inundacions al terme municipal de Godella.

A la reunió també estigueren presents representants del grup d’Acció Ecologista Agró i de l’associació Per l’Horta, acompanyats de persones expertes, per promoure un projecte més sostenible d’acord amb les noves tecnologies i amb un menor impacte sobre l’Horta.

Sanchis va explicar que l’Ajuntament de Godella <<no pot ficar en perill els terminis d’execució que la Generalitat havia previst als seus pressupostos, que fixa 2017 per a les expropiacions i 2018 i 2019 per a les obres>>. L’alcaldessa traslladà als col·lectius ecologistes i a la resta d’assistents a la reunió que <<no ens neguem a que el projecte es revise, però ha de quedar clar que s’han de complir els terminis i que amb les actuacions previstes hauria de ser suficient per evitar el problema de les inundacions puntuals que pateix el poble quan hi ha fortes plogudes en poc de temps. L’Ajuntament per suposat es compromet a fer la part de l’obra que li corresponga quan la Conselleria tinga el projecte dissenyat>>.

D’altra banda, Eva Sanchis va voler incidir en que el projecte de prevenció de les inundacions <<ha de ser un projecte integral, que evite les inundacions tant a la zona urbana com a la rústica. Traure les aigües del casc urbà per avocar-les a l’horta no és una solució>>.

Per últim, i per demanda expressa del Consell Agrari, es va insistir en que, en cas de produir-se expropiacions, l’Ajuntament treballarà per tractar de que el preu de les mateixes siga un preu just.